Natalie har varit duktig idag.

Fan vilken jävla dag!
Åkte till en kilometerlång strand. Låg och pressade som bara fan eftersom pappa och jag alltid tävlar och nu ska vi se vem som bli brunast. Ja men till slut efter mycket tjat så fick han med mig ut för att snorkla. Tro mig.. Efter bara några meter vägrade jag titta ner i det förbannade vatten och istället bölade jag.. Måste faktiskt erkänna att jag gjorde det. Simmade tillbaka några meter och kalle mig själv för pussy, och det funkar ju verkligen inte. Så jag tog mig själv i kragen och hoppade tillbaka till vattnet igen vilket jag är glad för. Simmade och simmade men hittade ingenting. Till slut pekade pappa på något men jag såg inte vad det var tills jag var mitt åvanför den jäveln. En sköldpadda som var säkert över en meter lång. Ja dess värre blev det när den simmade rakt emot mig. HJÄÄÄLP försökte Natalie att skrika i vattnet samtidigt som jag hoppade på pappas rygg och sa åt han att simma därifrån. Pappa höll på dö av skratt.. Han skratta så han lära ta ut syklopet ut käften och hämta luft. Efter det simmade vi tillbaka fortare än någonsin. Inte fören då förklarade pappa att dom hämtade luft annars drunknar dom plus att dom inte ens har tänder och är inte ett dugg farlig. JAHAAAA ja men dåsa :) då var det ju bara att skaffa mod och simma ut igen.

Denna gång såg vi rockor, Natalie var helt upptagen med att inte på panik. Vi simmade faktiskt jätte långt ut denna gång. Och då såg vi ett korall rev men fuuuullt av snygga firrar. Jag glömde helt bort att jag var rädd för fiskarna, utforskade dom nogrant och njöt. Tills en sköldpadda på säkert 1 och en halv meter kommer precis brevid mig med en till kluff bakom sig. Självklart trodde jag att jag kunde ropa på hjälp denna gång också men då lät det mer.. AAHOOO PAPPA!!! Sen simmade jag som bara fan i helvete mot pappsingen min som alltid räddar mig i alla lägen. Såg allt möjligt den gången faktiskt och hade kunnat sett mer om inte dum Natalie insåg att man kunde blåsa ur allt saltvatten som kom i syklopet istället för att svälja det och ligga och ha ont i magen nu.

Förbannat nice dag iaf! Dit har jag bestämt att vi ska igen nästa vecka. Och det har blivit ändrade planer. Vi ska till den där förbannade parken på lördag istället. Då ska jag bada med Delfiner :) ska försöka hitta mod till att bada med ofarliga hajar.. Men den saken kan vi ju drömma vidare om tycker jag. Men det här med att snorkla var bara en engångföreteelse så det kommer aldrig mer att hända :) kanske om 10 år igen efter att jag har återhämtat mig, vart lite för mycket ;) Nu är klockan ungefär 10. Ska ut på balkongen och spela med familjen.

Åhhh så brun jag är nu :) hoppas ni är avensjuk.
Idag var den varmaste dagen hittills. Börjar faktiskt att känna att jag inte ens vill hem längre ;O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0