Ja, jag är en gravid jävel ska ni veta!

Jag blir tokig..
Var på Ungdomsmottagningen idag. Gjorde ett gravtest sedan säger barnmorskan "ja jag ser att du är gravid här". Jo tack jag vet redan det och jag vill inte veta det igen.. Trodde det hade ändrat sig på dom här dagarna. Känslan av att sitta där och höra att man är gravid får en att vilja spy. Lägga sig på golvet och grina. När jag sitter här och skriver nu har jag flera gånger tittat på magen och tänkt "tänk att det ligger ett barn där i.. Som jag troligen kommer att döda, jag kommer inte låta den stackarn få ett chans till ett bra liv" Ja, det är faktiskt så jag känner just nu. Iaf så ska jag åter igen dit imorgon för att prata om abort och skit, så jag har på mig tills i morgon att bestämma mig. Eller egentligen tills på måndag. Hon frågade även om jag ville behålla brickan denna gång. Åt helvete med det. Efter gick jag och Syster till stan för att träffa upp mamma. Berättade som det var och hon fick tårar i ögonen sen började hon bara att skratta och säger "du måste väl ha någonting emellan". Hela eftermiddagen har jag gått och tittar på barnkläder.. Jag har fastnat för folk med barn idag. Enda jag har tänkt på är hur jag ska uppfostra mitt barn, hur jag kommer se hur det växer, lär sig saker. första orden, första stegen. En ljushårig liten kille skulle det ha blivit :) det vet jag bara, med blåa ögon. Och gud så bortskämd han skulle bli. Samtidigt vill jag leva min ungdom. 

Så här växer din bebis

I slutet av veckan, kommer bebisen att vara ungefär lika stor som en liten böna. Om du kunde se in i livmodern, skulle du se ett stort huvud med mörka prickar där ögon och näsborrar håller på att formas. Du kan också se var öronen kommer att växa och ben och armar ser ut som små knoppar. Händer och fötter är som små paddlar och du kan se början till fingrar redan nu. Hjärtat har delats i höger och vänster kammare och slår 150 slag i minuten – ungefär dubbelt så fort som ditt. Alltså i vecka 7


Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2010-07-01 @ 19:48:38
URL: http://maaln.blogg.se/
Postat av: sagha

Hejsan allt bra med dig?:)

2010-07-01 @ 21:40:03
URL: http://ibeliveinyou.blogg.se/
Postat av: brander

<3

2010-07-02 @ 01:47:17
URL: http://branderof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0