Gammelgäddan är borta för alltid.

Heliga macaroner! Igår missade ni något..
Jag Johan ´Peter och Charline började med att åka till högbo för att fiska. Men det gick åt helvete eftersom det var en massa moppe töntar i vägen så vi bestämde oss för att åka vidare. Vi hade inte tändvettska så vi fyllde två flaskor med bensin sen åkte vi till svartviksstugan men där vågade ingen vara så vi föreslog att åka tillbaka till högbo och ställa oss vid badtunorna en liten bit bort. Vi började med att göra brasa. Peter och jag började fiska men inget hände. så vi gav upp och satt oss vid elden. Efter en stund hörde vi världens jävla plask i vattnet och alla var livrädda att det var någon som kastade i något i vattnet. Peter vågade inte gå ut och fiska så det tog jag tag i. Efter 5 minuter fastnade jag i något men kom låss men det gick fortfarande trögt. Jag sa till peter att jag hade fisk men enligt han hade jag inte det. Sedan började han att skrika och jag tittade. Jag hade världens största fisk på krogen och peter sprang därifrån. Jag skrek på johan och hoppade omkring som en galning. till slut kom han ner och jag fick ta hans saker. Alla var livrädd och ingen ville gå ut på bryggan. Fisken började hoppa i luften och fyfan!! Den va inte att leka med. Tills slut låssnade den och alla stod och skakade typ. Vid halv 2 drog vi oss hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0