Igår var vi ute på havet och fiskade, inte alls läskigt.

Jorasatt..
Allt började med att jag satt och surade i soffan för att Niklas skulle åka i väg och fiska vilket jag inte alls var sugen på. Hatar vattnet, hatar fisk hatar att grilla.. Men i vanliga fall är fiska det bästa jag vet. Men inte denna gång. Men jo jag följde med.. Hämtade upp Patrik och någon mer. Åkte runt halva gävle i 2 timmar innan vi kom fram dit vi skulle lägga i båten. Eller liten eka.. så där trängde vi i oss 5 stycken och patrik tappade motorn i vattnet. Efter ett långt tag var vi väl ute, åkte på stenar hit och dit men det gick och funkade. Fiskade i ungefär en halvtimme vid någon grej innan vi åkte vidare men jag skrek att jag lära på toa så då stannade vi till på en brygga och jag fick 6 fiskar :) Efter att vi har varit där ett tag begav vi oss ut på öppna havet.. i denna lilla båt! med vågor.. Stänkade vattnet i flera minuter. Säkert i en halvtimme. Vi skulle promt ut på en ö där ute. Där vi grillade, drack öl och hade roligt. Vid halv 11 bestämde vi oss för att åka tillbaka.. Usch så vi satt oss i båten men Patrik hade tappat något till motorn så den ville inte funka, sedan råkade han vicka den så all bensin åkte ur. Så där satt vi, mitt ute på öppna havet i en liten båt. Men rätt som det var började motorn att funka. Hela vägen tillbaka. Vi kom hem hel, lite blöt bara men annars vart det jätte roligt :) När vi kom hem till Niklas hoppade vi i badet, sedan vart det mys i sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0