sommaren, ge mah!

FAN vad jag saknar sommaren nu.
Sena nätter ute med båten, ölen & vattenskotern. Bada fiska & vara full. Grilla sola & ha allment roligt. Alla gånger båten har gått sönder. All kärlek som kretsar runt oss alla när vi sitter där & glider fram. Det är så fucking underbart att vara sjön så det finns inte ord. Dom gångerna vi åkte bort till fba. När man tar på sig flytväten & sätter sig på vattenskotern. Börjar gasa & åker iväg, brassar på & flyger över vattnet, hoppar i vågårna & tårarna rinner pga farten.. Det finns inget bättre! absolut inte.

Glömmer aldrig när vi var ute, jag fiskade efter båten samtidigt som vi skulle åka & hämta Sigge vid Stenbryggan. Trodde jag fick en haj på kroken. Har aldrig vetat något så tungt på ett spö förr, men det visade sig bara vara en gädda på 2 kilo. Mitt ute på sjön tvingar dom på mig flytvästen & sedan slänger dom i mig. Sigge & Stefan hoppas i efter, jag ligger panikslagen & skriker i vattnet & kommer inte upp för stegen. Hela den eftermiddagen/kvällen satt jag i Sigges knä med hans tröja & en handduk samtidigt som jag var livrädd. Som tröst fick jag åka vattenskoter med Siggis där bak. Det.. var den värsta dagen på sjön i hela mitt liv. Ja förutom den dage jag ramlade i vattnet när jag körde vattenkoterna, fick dra den samtidigt som jag försökte simma in mot land & på det grinade stackars natalie när hon tänkte på hur många fiskar det fanns i sjön.. ack ack :) Men detta år ska bli änu bättre.. det ska bli det bästa!

Den gången la vi oss mitt i vattnet & solade på båten. Stefan & Linnea åkte & hämta, hamburgare & pommes. Sen satt vi där.. 6 stycken & fettade i oss i båten. Efter Simmade vi till sörtutt bryggan & tillbaka. Hade jag inte haft flytväst hade jag faktiskt varit död vid detta laget. UNTZ UNTZ UNTZ! Då också när Lina & Jimi var med.. när båten gick sönder & vi fick dra oss in med vattenskotern till hamnen. Kan det ha varit i början av september? när vattnet var lagomt jävla kallt. Lina & jag var helt blöta efter turen med vattenskotern. Frös allvarligt ihjäl. Stel som en pinne la jag mig i badet när jag kom hem, lederna kunde jag inte röra.. hade ont i dom över en vecka nästan. det är kärlek det :)

Kommentarer
Postat av: Syverleila

Wonderful and informative web site. I will recomend this site... Excelent work

2011-08-25 @ 11:01:33
URL: http://syverleila.blogh2o.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0