Det berömda mentalsjukhuset i norrfly.

Norrfly ligger i kilafors. 1,7 mil före bollnäs (om man åker från Gävle). Huset ligger uppe på en hög kulle mitt ute i ingenstans brevid en golfklubb. Förbannat äckligt om inte annat. I den gamla byggnaden har dom spärrat och låst in sjuka människor. Tex Oskar bornman 1916 som satt inlåst i en cell i över 20 år tills han dog. I byggnaden är det 4 våningar. En källare med cellar i. Första planen med stora rum. Andra våningen med massa jävla rum och vinden, den lilla vinden.

Jag har varit där över 10 gånger nu och det är alltid lika läskigt. Man får alltid lika mycket adrenalin i kroppen när man kör bilen mot huset, ser hur hellyset lyser upp den gamla byggnaden. När man parkerar bilen och nästan vill fly i panik. Man blir alltid lika rädd när någon går in där.

Första gången jag var där var vi full bil. Jag bestämde mig för att inte vara feg och tordas gå in i det jävla huset. Vi gick och jag kände mig lugn. När jag kom upp efter andra korta trappan fick jag panik och började grina. Jag sprang tillbaka till bilen och vågade knappt titta mot huset. Dom andra  som var där inne hade bara hört någonting knarra där inne när dom gick in på vinden. Det är kallare i huset än vad det är utanför. Andra gången jag skulle gå in var mitt på dagen. Även om det inte var läskigt så känner man den där känslan i kroppen hela jävla tiden! att någonting kommer att hända, att man ska ta sig ut så fort som möjligt, bara springa därifrån vilket jag gjorde när jag kom upp till andra våningen. Tredje gången jag skulle gå in gick allt bra, tills min kompis hoppade fram framför en dörr och skrämde mig. Jag slog till han i ansiktet och skrek av panik och sprang ut. Alla andra sprang ut samtidigt eftersom dom vart rädd när jag skrek.

När vi var där igår, så hände ingenting. Jag satt mig i bilen och Linnea en minut efter och tittade konstigt ut mot vägen. Vi klev ur bilen igen och hörde en tjej skrika av riktig panik. DET KOM DOCK INTE FRÅN HUSET utan skogen neranför. Vi båda tittar på varandra som om vi vore dum i hela huvudet. Men det kom igen, och det blev bara värre hela tiden. När Niklas och Patrik gick i snön så hördes det mer och mer. Jag skrek att dom skulle hålla käften och stå still men dom gjorde det aldrig tills jag blev förbannad och sa att dom skulle stå still. Precis innan dom stod still så slutade tjejen att skrika, sen skrek hon inget mer. Förbannat jävla jätte äckligt var det.


Kommentarer
Postat av: ♦ • . josefine

intressant, dit vill jag åka!

2011-01-18 @ 20:19:37
URL: http://josya.blogg.se/
Postat av: rabbitjohanssonn

Jag var där förra året med mina vänner!

Och vi hade liknande upplevelser där.

Men nu vet jag inte om ni tror på sånt här.

Men det finns något som heter vara öppen.

Vilket jag är för det mesta, jag har varit med mycket inom det paranormala.

Men när vi var där inne så stängdes dörrar fast alla var i samma rum. Och det var bara vi där.

Dessutom gick vi in i cellen där oskar satt inlåst.

Där var det riktigt kallt kan jag lova.

Det slutade med att mina vänner fick dra mig ut ur det där huset.

Vill ni ha en riktig upplevelse där inne, kan jag rekomendera kremeringen.

Där dom eldade upp dem intagna.

Men är ni en öppen person för andar och sånt.

Så kan ni riskera att bli utbärda som mig.

2011-08-29 @ 14:14:44
URL: http://notausstieg.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan mycket väl vara ett rådjur som skrek

2012-08-02 @ 15:47:19
Postat av: Maria

Det ska bli ett hotell där nu för golfklubben har jag hört.

2013-10-08 @ 12:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0