Nu är hon här!

Nu är min älskling här.
Äntligen ligger hon här bredvid mig, hud mot hud.

Halv 5 imorse tröttnade Nicklas på mina värkar. Då ringde han till förlossningen. Efter många om och men fick vi komma in.
Jag ville inte ens för jag visste att vi skulle få åka hem på en gång.
Kom in och gjorde kurvan, men den jävlar fick dom plocka bort. När hon skulle känna hur öppen jag var förstod jag att hon skulle säga att vi skulle få åka hem igen.
Så säger hon "men Gud vad duktig du är, du är öppen 6 cm"
Då började jag att grina, fan vilken lättnad. Klockan kvart över 5 fick vi ett rum. Bytte om och la mig i ett bad.
Kvart i 7 känner jag att någonting vill ut, så in kommer 5 barnmorskor och lyfter mig ur badet till en säng. 10 i 7 är jag helst öppen och dom gör klart för att föda säger dom.
Jag fattade ingenting.
5 i 7 så ligger hon nere med huvudet. Nicklas springer iväg och ska lämna en nyckel så yoko får hundvakt. Och där låg jag. Barnmorskorna håller tillbaka huvudet på lilltjejen till Nicklas kom tillbaka och sen släppte dom och jag tröck på. Två gånger sen var hon ute 07:07. Utan smärtlindring och utan blödning, inte ens en bristning. Hon bara låg och tittade på mig.
Fick så enormt mycket beröm av alla i rummet och nu här på bb.
Men inte ändrar det min åsikt, detta är mitt enda barn jag kommer skaffa.
Så allt som allt tog det ca två timmar och 7 minuter från att vi kom in. Nu ligger vi i sängen och myser.


Kommentarer
Postat av: johanna

Åh va fin hon är! Vilket härligt hår! :D

2013-06-10 @ 19:08:27
URL: http://verasmamma.vimedbarn.se
Postat av: alexia

grattis, va duktig du är, nu ska du vara stolt efter allt du har vart med om! :D Super söt var hon!

2013-06-10 @ 22:28:57
URL: http://alexia.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0